تمام ساعاتی که این کتاب را خواندم شبیه به این بود که یک مشاور درکنارم نشسته و کمک میکند تا تمام ابعاد زندگی ام را جست و جو کنم و به دنبال ایراداتی که دارم باشم و راه حلی پیدا کنم تا آن را رفع کنم.

کتاب.خود برتر خودت باش فقط کمی بهتر- مایک بایر. mike bayer

چون کتاب به خیلی از موارد مثل سلامت جسم، معنویات، روابط، شغل و ... میپردازد مباحث را به صورت مختصر توضیح میدهد.

تفاوتی که این کتاب با دیگر کتب های موفقیت و رشد شخصی داشت این بود که از روش خاصی برای بررسی و یافتن مشکل و حل آن استفاده میکرد که این روش را یافتن خود برتر نامیده اند.

در واقع وقتی خود برتر خودمان را بیابیم در هر موقعیت و جنبه زندگی میتوانیم بفهمیم که برای حل مشکل باید چه کاری انجام دهیم.

هر فرد شخصیت های مختلفی در خود دارد که هرکدام در مواقع خاصی ظهور میکنند و باعث میشوند پرخاشگر یا مضطرب باشیم اما چیزی که قرار است باعث شود تا این شخصیت هایمان سبب مشکلی نشوند این است که بتوانیم تشخیص دهیم در آن موقعیت طبق شخصیت خودبرترمان عمل میکنیم یا نه

خودبرتر هر فرد بهترین شخصیت آن فرد است

خودبرتر هر فرد با خود برتر فرد دیگر متفاوت است

و تنها کاری که باید ما انجام دهیم این است که در تمام لحظات سعی کنیم خودبرترمان باشیم.

 

حقیقت چندین بار فصلی که مربوط به یافتن خودبرترمان است را خواندم و نتوانستم بفهمم که آیا شخصیتی که برای خودبرتر خودم تصور کرده ام درست تشخیص داده ام یا خیر!! اما به هرحال خودبرتری که یافتم باعث میشود تا حس ارزشمندی داشته باشم.

در قسمتی از کتاب گفته شد که برای هر فرد مشخص کردن شخصیت خود برترش از عهده ی خودش بر می آید فقط باید دقت کنید تا:

  • خود برترتان ویژگی یک راهنمای خوب را داشته باشد تا بتواند در تمام مراحل زندگی کمکتان کند.
  • خود برترشما متشکل از تمام خصوصیات خوب شماست خود برتر حتی شامل خصوصیات خوبی میشود که گاهی اوقات در خود دیده اید ولی در شرایط خاصی آن خصوصیات خوب دیگر وجود ندارند
  • خود برتر متشکل از خصوصیات خوب و برجسته افرادی است که به عنوان الگو در زندگی برگزیده اید.
  • خود برتر شما خود شما هستید با تمام ویژگی های مثبت تان اما اندکی بهتر از شما تا همیشه سعی کنید اندکی بهتر از قبل باشید و رشد کنید.

بیان توضیحات برای یافتن خود برتر خیلی دشوار است

شاید در طی مطالعه کتاب بتوانید شخصیت خودبرترتان را شکل دهید.

 از این بابت که خودبرترم را میشناسم خوشحالم امیدوارم شما هم خودبرترتان را پیدا کنید و بیشتر روزهای زندگیتان خودبرترتان باشید.

متن از کتاب. خود برتر. مایک بایر

 

مراحل یافتن خودبرتر

1-  ابتدا خصوصیات خوبتان را بنویسید و یک لیست از خصوصیات خوبتان تهیه کنید

(دقت کنید اگر خصوصیات خوبی دارید که همیشه گی نبوده اند ولی گاهی توانسته اید  این خصوصیات را در خود ببینید  آن ها را هم در لیست تان بنویسید چون متوجه خواهید شد که خودبرترتان بهترین شخصیت در شماست. خصوصیات خوبتان را در تمام جنبه های زندگی معنویت، ارتباطات، سلامت، کار و شغل، شخصیت اخلاقی در نظر بگیرید و بنویسید)

2- به گذشته تان نگاه کنید روزها یا زمان هایی که واقعا از عملکرد خودتان راضی بوده اید را مشخص کنید.. میتوانید به کمک سوالات زیر بهتر پاسخ تان را بیابید.

از چه روزهای در زندگی تان خیلی راضی بوده اید و دوست دارید همیشه همان گونه باشید؟

(منظور این سوال گردش و تفریح با دوستان نیست بلکه منظور روزی است که عملی انجام داده اید که سبب شده است تا حس کنید واقعا مفید بوده اید و به خودتان افتخار کرده باشید)

آن روز چه شخصیتی داشتید؟

آن شخصیت چه ویژگی های خوبی دارد؟

 

به طور مثال نویسنده کتاب خودبرترش را اینگونه توصیف میکرد یک پیرمرد جادوگرو خردمند که جواب سوالات را میداند و افراد را راهنمایی میکند. پیرمرد مهربان و متفکر که به بقیه کمک میکند.

و اگر هر روز بتواند شخصیت جادوگر را داشته باشد آن روز از خودش و عملکردش راضی خواهد بود.

مثلا خوبرتر من، دختری است که صبح ها زود بیدار میشود. روی کارهای مهم زندگی متمرکز است. بدون خستگی و پرانرژی فعالیت میکند. اجتماعی تر است و اعتماد به نفس خوبی دارد. شخصیتی شبیه به الگویم حسین عبدی شجاع و مقتدر و پر تلاش و موفق که در جهت هدف هایش فعالیت میکند

دوست دارم هر روز میتوانستم اینگونه باشم.

 

3- بعد از آن باید ضد خودبرترتان را هم پیدا کنید.

هر فرد ممکن است یک یا چند شخصیت ضد خود برتر داشته باشد. من دو تا شخصیت ضد خودبرتر دارم اسم یکیش انگل و دومی مزخرف

توصیف ضد خودبرتر انگلم: هر دم به یک چیز فکر میکند- زمانش را تلف میکند-میداند کارهای مهم دارد ولی انجام نمیدهد- بهانه می آورد که الان حس این کار را ندارم و فکرم درگیر مسائل دیگه است و کار امروز را به فردا می اندازد اما فردا دوباره یک بهونه دیگر پیدا میکند- کارهای کم اهمیت را در اولویت قرار میدهد و تمرکزم را از مهم های زندگیم پرت میکند

 

خودبرتر و ضد خودبرترم را برای این گفتم تا شاید بتواند به پیدا کرد خودبرترتان کمک کند.

شما هم اگر خودبرترتان را یافتید به اشتراک بگذارید.

 

 خلاصه این کتاب در یک جمله : هر وقت حس کردید ضد خود برترتان شما را تسخیر کرده باید اراده کنید و به خودبرتان متصل شوید.

نیایش. ایمان به خدا. دعا. مایک بایر.

mikebayer. مایک بایر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مایک بایر. mike bayer

خودبرتر.خودت باش. مایک بایر- معرفی کتاب. یافتن بهترین خود- انواع شخصیت درون