معمولا کتاب هایی که درباره ی زندگی پس از مرگ میخواندم از منابع فارسی و اسلامی بوده است

کتابی به اسم بهشت حقیقت دارد یا بهشت برین حقیقت دارد (proof of heaven)، سفر یک جراح مغز و اعصاب (آقای دکتر ایبن الکساندر  eben alexander)به دنیای پس از مرگ را بیان میکند

بهشت حقیقت دارد. ایبن الکساندر. کتاب پس از از مرگ.جراح مغز و اعصاب. زندگی پس از زندگی

در این کتاب به شرح جزئیات آن جهان نمیپردازد و بیشتر حس و حالات را بیان میکند

بعد از مطالعه این کتاب بیشتر به بزرگی و مهربانی خدا پی میبرید و عمیق تر از قبل خدا را میشناسید

آقای الکساندر که مطالعه علمی زیادی درباره ی مغز انجام داده بود معتقد بود بیمارانی که بعد از به هوش آمدن از کما از جهانی دیگر میگویند دچار توهم شده اند و در زمان کما افکار مغزشان آن اتفاقات را به تصویر کشیده است

اما روزی به طور ناگهانی دچار یک بیماری خیلی نادر میشود و به مدت 7 روز به کما میرود

در  طی این 7 روز قسمتی از مغز که عمل فکر کردن را انجام میداد از کار می افتد پس فرضیه ای که اتفاقات آن جهان را ساخته ی فکر آدمی بداند از بین میرفت

در کتاب جزئیات بیماری توضیح داده شده است.

توصیفات از حس و حال آن جهان و بهشت بسیار شیرین بیان شده است این کتاب را جز دسته ی کتاب های حال خوب کن میگذارم

 (چقدر جالب که پس از مطالعه و فکر کردن بیشتر وقتی مجددا آیات قرآن را میخوانم انگار یکی از هزاران در قرآن باز میشود)

 من کتاب را از نرم افزار کتابراه دانلود کردم و خواندم.

 

بهشت. سفر به پس از مرگ. ایبن الکساندر

 

آقای الکساندر در قسمتی از کتاب میگوید وقتی آن جا در بهشت بوده : به نظر میرسید هیچ فاصله ای بین من و خدایم وجود ندارد. در عین حال میتوانستم عظمت بی نهایت خالق را حس کنم، میتوانستم ببینم در مقایسه با او چقدر کوچکم.گهگاهی از واژه (اٌم) به عنوان ضمیری برای خداوند استفاده میکنم چون به یاد می آورم (اٌم) صدایی بود که در ارتباط با خدای دانای مطلق میشنیدم که مهر بی قید و شرطش را به من میداد، اما هر واژه ای از توصیف او عاجز بود.

 

و اٌم معانی زیبایی در قرآن دارد ، ممکن است مترجم کتاب چیز دیگری را به اٌم را ترجمه کرده باشد

اما به هرحال این از زیبایی واژه (اٌم) برای توصیف بخشی از خصوصیات خدا نمی‌کاهد.

ام در قرآن. بهشت. خداوند.ایبن الکساندر.پس از مرگ